ETABLIRA NA TRŽIŠTU I NEVEROVATNO RAZNOVRSTAN.
Da? Šta se od tada promenilo?
ERK: „Canter se čvrsto etablirao u svom segmentu tržišta i kao proizvod se zaista dobro razvio. Što se tiče haptike, utiska, funkcionalnosti i ergonomije. Od uvođenja automatskih prenosnika, 4×4 pogona ili EcoHybrida, preko modernih i efikasnih motora. Do neverovatne raznovrsnosti zahvaljujući tonaži, međuosovinskom razmaku i varijantama kabine. Već nekoliko godina postoje naše fabričke konstrukcije i uopšteno negujemo blisku saradnju sa svim zastupljenim proizvođačima konstrukcija. To je divan komplet koji danas stavljamo prodavcima na raspolaganje. Na taj način vrlo individualno mogu da usreće klijente, a o tome se i radi.“
Dakle, Canter je sada zaista stigao u Evropu?
ERK: „Da, rekao bih tako. Canter je u međuvremenu jedan od najpouzdanijih proizvoda u ponudi kompanije Daimler Truck, čvrst kao stena, zavređuje svoju cenu u pravom smislu te reči. Klijenti uz to profitiraju od kvaliteta velike Mercedes-Benz mreže trgovaca i servisa. Bivaju tretirani na isti način kao i kupci Actrosa ili Atega. Canter ima visoku kvotu ponovne kupovine, to govori samo za sebe, ili?“
FUSO NE MORA DA SE KRIJE, NAPROTIV.
Da li to takođe važi za marku FUSO?
ERK: „U suštini da, iako za mene kao čoveka iz marketinga postoji još slobodnog prostora za uzdizanje, što se tiče konkretne percepcije.“
Misliš da biste mogli da budete poznatiji u zemlji?
ERK: „Uz svo poštovanje japanske skromnosti, FUSO ne mora da se krije, naprotiv. Marka širom sveta čini više od trećine ukupnog prodajnog volumena kompanije Daimler Truck AG. U kompaniji FUSO je osim toga nastanjen centar kompetencija za alternativne tehnologije pogona i eCanter je 2017. godine bio uopšteno prvi kamion sa potpuno električnim pogonom. Nijedan OEM u tom trenutku nije imao vozilo takve vrste.“
Zvuči kao pionirski rad …
ERK: „I jeste! eCanter je kao prvi e-kamion išao u malu seriju i sada smo kod tačke, gde počinjemo proizvodnju u velikoj seriji. Smatram da na taj način našoj specijalnoj grupi klijenata baš u pravo vreme dajemo zaista dobru ponudu. Kod izazova koje sa sobom nosi transformacija u održiva rešenja transporta mogu da se oslone na svoju uobičajenu marku i istovremeno na našu sveobuhvatnu i proverenu ekspertizu nove tehnologije.“
Šta je sa klijentima koji još uvek ne mogu da pređu na elektromobilnost?
ERK: „Naravno da ih ne ostavljamo “na cedilu”, pogledaj novi Canter. Dizel u određenim primenama i dalje ima svoju opravdanost i on jeste i ostaje osnova. Naš Know-how smo stekli zahvaljujući daljem razvoju naših dizel vozila. Sve što možemo, spakovali smo na njih. Odatle dolazi znanje šta je potrebno našim klijentima. Ne bacamo to samo preko ograde. Takođe zašto? To prenosimo u dimenziju budućnosti. Isto kao što naši klijenti koriste iskustvo i menjaju i prilagođavaju svoj biznis. Mi smo i ostajemo pouzdan partner za sve naše klijente.“