Žao nam je. Nismo ništa pronašli.

  • BUDUĆNOST VEĆ DANAS. PRVI POTPUNO ELEKTRIČNI eCANTERI ZA LOGISTIČKA PREDUZEĆA DHL, DB SCHENKER, RHENUS I DACHSER.

PRVI FUSO eCANTERI SA ČISTO ELEKTRIČNIM POGONOM IZ SERIJSKE PROIZVODNJE KOJI IZLAZE NA ULICE EVROPE, ODMAH SE PRIMENJUJU ZA DIVOVE U LOGISTICI DHL, DB SCHENKER, RHENUS I DACHSER.

Lokalno bez emisije i skoro bešumna, tako izgleda budućnost evropske gradske – i počinje sada! Barem, kada se radi o ukupno 14 potpuno električnih FUSO eCantera, koji su danas u Berlinu predati za četiri velika međunarodna logistička preduzeća Deutsche Post DHL, DB Schenker, Rhenus grupacija i Dachser. Na taj način su eCanteri od 7,49 tona dozvoljene ukupne težine sasvim zvanično prvi, serijski proizvedeni kamioni sa potpuno električnim pogonom za evropsko tržište.

Klijenti su sa ovim eCanterima dobili kompletno praktično i sazrelo vozilo koje u zbiru već može da predoči više od 90.000 pređenih testnih kilometara. U tu svrhu su sa modelima iz predserije između 2014. i 2017. godine klijenti izvršili detaljne probe u Portugaliji i Nemačkoj. Podaci, iskustva i saznanja koja su se sakupljala u normalnoj svakodnevnoj primeni u logistici uticala su na razvoj sadašnje verzije za male serije FUSO eCantera. Od jula ove godine je varijanta sa električnim pogonom potpuno integrisana u proizvodnu liniju konvencionalnih Cantera u fabrici u portugalskom Tramagalu. Na taj način su svi Canteri i eCanteri za evropsko tržište „Made in Europe“.

PRIMENA ALTERNATIVNIH POGONA, KAO ŠTO JE U POTPUNO ELEKTRIČNOM FUSO eCANTERU, IGRA VAŽNU ULOGU PRI POSTIZANJU NAŠEG CILJA ŠIROM KONCERNA, DA SE SVE EMISIJE POVEZANE SA LOGISTIKOM DO 2050. GODINE REDUKUJU NA NULU. DHL FREIGHT JE ČVRSTO ODLUČIO DA ZA TO DA SVOJ DOPRINOS.
Uwe Brinks, CEO DHL Freight

FUSO eCANTERI MENJAJU PRETHODNIKE SA KONVENCIONALNIM POGONOM

Šest eCantera za svoj koncern Uwe Brinks, CEO DHL Freight, posmatra kao odlučujuću komponentu: „Primena alternativnih pogona, kao što je u potpuno električnom FUSO eCanteru, igra važnu ulogu pri postizanju našeg cilja širom koncerna, da se sve emisije povezane sa logistikom do 2050. godine redukuju na nulu. DHL Freight je čvrsto odlučio da za to da svoj doprinos.“

Dva vozila zato idu u DHL Freight i ubuduće za filijalu u Berlinu u saobraćaju unutar grada isporučuju teške pošiljke komadne robe, kao što su električni ili veliki kućni uređaji, poslovnim i privatnim klijentima.

„Uz pomoć eCantera želimo da u svom špedicionom saobraćaju redukujemo količinu emisija i lokalne štetne materije u vazduhu i da na taj način ograničimo kako naš vlastiti karbonski otisak tako i naših klijenata“, objašnjava Uwe Brinks. Četiri ostala eCantera isto tako se primenjuju u centru grada Berlina. U sektoru DHL paketa staraju se za isporuku kompanijama i velikim klijentima. Ne postoji specijalan tretman za nove električne kamione, štaviše, DHL planira da ih integriše u operativni tok, i da na dotičnoj turi njima zameni vozila sa konvencionalnim pogonom.

FUSO eCANTER MORA DA DOKAŽE PRIKLADNOST ZA VOZNI PARK

Njegov status sazrelog vozila kompaniji DB Schenker je lakom učinilo odluku za FUSO eCanter, kao što opisuje Ewald Kaiser, COO DB Schenker AG: „Mi u kompaniji DB Schenker već godinama kontinuirano radimo na tome da za naše klijente isto tako širom sveta postanemo vodeći ponuđač u zelenoj logistici. Primena novog eCantera je za nas zato logičan sledeći korak, kako bismo dalje izgrađivali naša već postojeća ekološka rešenja u kopnenom saobraćaju, da bismo mogli da postignemo naš cilj da bilans CO2 našeg celokupnog logističkog lanca redukujemo za 30 procenata.“ DB Schenker zato kod svoja tri eCantera u sledeće dve godine detaljno proverava prikladnost za vozni park u gradskoj logistici, između ostalog isto tako u Berlinu.

Rhenus grupacija svoja tri FUSO eCantera isto tako planira za Berlin. Nicolas Rottmann, direktor kompanije Rhenus Home Delivery, već je uzbuđen, kako će e-kamioni pri tome pokazati: „U okviru kompanije Rhenus Home Delivery sledimo održivu filozofiju preduzeća. Pored uvođenja bezpapirne isporuke već dugo se bavimo ekološkim, alternativnim mogućnostima pogona. eCanter nam sada nudi priliku, da testiramo primenu vozila sa električnim akumulatorom u našem voznom parku.“

U jedinici Home Delivery potpuno električni kamioni u budućnosti dostavljaju nameštaj, potrošačku elektroniku i belu tehniku kao i sportske velike uređaje u centar grada Berlina. Nicolas Rottmann za eCantere ovde vidi idealne uslove: „Zbog kratke udaljenosti od centralnog skladišta u Hoppegartenu do naših krajnjih korisnika kao izvanredna nudi se primena održivog, potpuno električnog vozila na području grada Berlina.“

FUSO eCANTER KOMPONENTA ZA NOVE KONCEPTE LOGISTIKE

Dva druga FUSO eCantera po nalogu kompanije Dachser idu u dva transporta preduzeća koja se bave logistikom. „Vozila su komponente našeg projekta ‚City Distribution‘ i dopunjuju naš inovativni i održivi koncept za isporuku u centre gradova“, objašnjava Stefan Hohm, Corporate Director, Corporate Solutions, Research & Development Dachser SE. „Kod nas se radi o tome da za svaki grad sastavimo optimalnu kombinaciju vozila i da vozni park kombinujemo sa Mikro-Hub-ovima u centru grada.“

Budući zadatak eCantera iz tog razloga je osnovna delatnost za komadnu robu na poslednjoj milji. Isporučuju na primer palete sa industrijskom robom ili u mala centralno postavljena skladišta ili direktno klijentima. U povratku preuzimaju robu i vraćaju u Dachser filijale.

FUSO eCANTER DOLAZI SA DAIMLER TRUCK SERVISOM

Stefan Hohm u eCanteru osim toga vidi pravu kombinaciju inovacije i pouzdanog servisa: „Odlučili smo se za FUSO eCanter, jer je vozilo prvi električni kamion koji se serijski proizvodi i koje će na taj način celokupnoj kategoriji namenskih vozila dati zamajac. Povrh toga je Daimler CharterWay za nas dugogodišnji partner na koga u pogledu gradske logistike možemo da se oslonimo i u budućnosti.“

Kao i kod svojih drugih Mercedes-Benz kamiona četiri logistička preduzeća i kod svojih FUSO eCantera mogu da se oslone na uobičajeni servis i usluge. Tako na primer eCanter može da se koristi kao deo dugoročnog najma na period od 24 meseca preko Mercedes-Benz CharterWay-a, eksperta za posao iznajmljivanja namenskih vozila unutar kompanije Daimler AG.

U mesecima koji dolaze preko 150 FUSO eCantera sa različitim varijantama konstrukcija za različite svrhe primene biće predato klijentima u celoj Evropi.