Žao nam je. Nismo ništa pronašli.

  • MARKE FUSO I CANTER.
    SPREMNE ZA PRIČE O USPEHU.

    Nastanak marke i razvoj Cantera

logo

VELIKO IME. MARKA FUSO.

FUSO.
DEO KOMPANIJE DAIMLER TRUCK AG.

Marka FUSO je elementarni sastavni deo kompanije Daimler Truck AG, a u međuvremenu je sa devet decenija iskustva kao proizvođač kamiona i autobusa postao poznat daleko izvan Japana. Namenska vozila sa tri karakteristična dijamanta na rešetki hladnjaka čine više od jedne trećine ukupnog prodajnog volumena kompanije Daimler Truck AG.

FUSO.
SJAJNA IDEJA.

Kompanija Mitsubishi Heavy Industries je 1932. godine po prvi put jedno od svojih teških namenskih vozila, autobus sa nazivom modela B46, nazvala „Fuso“. Pojam koji je povezan sa čašću i tradicijom upućuje na starokinesku reč fusang koja prema prednjima označava sveto drvo večnog života koje raste na ostrvu, tamo, gde sunce izlazi na istoku. Istovremeno fusang može da se nađe u ranim, još kineskim znakovima ispisanim, japanskim spisima kao stari naziv Japana, koji se na japanskom izgovara „Fuso“. Marka FUSO je bila rođena.

B46 je bio dug sedam metara i mogao je da prevozi 38 putnika. Njegov benzinski motor sa 6 cilindara sa 7 litara zapremine davao mu je za ono vreme impresivnih 100 KS. U maju 1932. godine kompanija Mitsubishi Heavy Industries u japanskog gradu Kobeu zamolila je svoje zaposlene da povodom isporuke B46 prvom klijentu, japanskom Ministarstvu železnica, da daju predloge za zvučni naziv. Izbor je pao na „Fuso“.

Za predlog na takmičenju zaposlenih „Fuso“ je inače nagradio pobednika novčanom nagradom od tri jena, tadašnja protivvrednost je bila skoro 20 kg pirinča. Međutim, nije mu samo njegov predlog doneo sreću: u decenijama koje su dolazile Mitsubishi Fuso je uvek opipavao puls vremena i, u skladu sa potrebom transporta u procvatu privrede i početnom bumu u turizmu, sa svojim novim modelima autobusa i kamiona različitih tonaža došao je na tržište. Vozila su u Japanu doživela veliku popularnost, a prvi uspešni izvozni poslovi bili u Južnu Ameriku, a kasnije i skoro u celi svet, učinili su preduzeće snažnom institucijom u automobilskoj branši.

FUSO.
NOVA ERA.

2000. godine je tadašnji Daimler-Chrysler AG je preuzimanjem 34 % udela u japanskom proizvođaču automobila Mitsubishi Motors Corporation (MMC) postavio kamen temeljac za snažno partnerstvo u Aziji. Sa svojim obimnim proizvodnim portfolijom kamiona i autobusa i svojom izuzetnom prisutnošću na azijskom tržištu namenskih vozila Mitsubishi FUSO je pri tome bio od velikog značaja za globalnu strategiju rasta nemačkog koncerna automobila.

Divizija za kamione i autobuse je izdvojena iz kompanije MMC i Daimler-Chrysler je već od 2004. godine sa 65 % bio većinski vlasnik novonastale kompanije imena Mitsubishi FUSO Truck & Bus Company (MFTBC). Danas Daimler Truck AG drži skoro 90% udela i FUSO glavno sedište u japanskom gradu Kawasaki u okviru koncerna nije samo međunarodni centar kompetencije za razvoj lakih namenskih vozila, nego je povrh toga čak i globalni razvojni centar za nove tehnologije pogona.

MOMENTI KOJI POKREĆU.
CANTER PUTOKAZI.

eCANTER SLEDEĆE GENERACIJE PROSLAVLJA PREMIJERU

Na IAA Transportation u Hannoveru FUSO prezentuje eCanter sledeće generacije prvi put u Evropi. Nudi 42 varijante koje se sastoje od 4 kategorije težine, 6 međuosovinskih razmaka, 2 tipa kabine i 3 opcije paketa akumulatora. Sa do 200 kilometara dometa, tehnologijom punjena na naizmeničnu i jednosmernu struju, opcionim mehaničkim sekundarnim pogonima i fabričkim konstrukcijama kao dostavno vozilo ili kiper apsolutno je praktičan i prava električna alternativa za skoro sve zahteve klijenta.

2022

PREKO 5 MIL. POTPUNO ELEKTRIČNIH KILOMETARA

FUSO eCanter, prvi u seriji proizvedenih električnih kamiona u primeni kod klijenata širom sveta, pokazao se kao pouzdan. Na ukupno već preko četiri miliona kilometara, dakle više od 100 puta oko zemlje. FUSO proslavlja ovaj uspeh i još se više zalaže za alternativni pogon: sledeća generacija potpuno električnog lakog kamiona dolazi 2023. godine.

2022

NOVI CANTER DOLAZI

Impresivna obeležja bezbednosti, povećan komfor i atraktivan, moderan dizajn – od avgusta ove godine može da se poruči najnovija generacija preko evropske mreže trgovaca kompanije Mercedes-Benz. Za ovu seriju je sada između ostalog raspoloživ Sideguard Assist i sada svi motori ispunjavaju najviše standarde EU o emisiji norme EURO VI (stepen E).

2021

NAJVEĆI UGOVOR ZA ELEKTRIČNI VOZNI PARK KOMPANIJE DAIMLER TRUCKS

FUSO dobija najveću porudžbinu za vozni park električnih kamiona u istoriji kompanije Daimler Trucks. eCanter je na praktičnom testu impresionirao kompaniju DB Schenker. Međunarodna logistička kompanija dodatno naručuje 36 vozila. Snažan znak za strategiju održivosti isporuke bez emisije na poslednjoj milji i pionirsko partnerstvo dvaju preduzeća.

2020

FUSO eCANTER U PRAKTIČNOJ PRIMENI

Posle evropskog početka u Berlinu eCanter koji se proizvodio u maloj seriji sada je na putu između ostalog i u Holandiji, Velikoj Britaniji i Portugaliji. Ukupno 46 vozila se nalazi u regularnoj svakodnevnoj primeni kod klijenata sa različitim primenama u transportu. Iskustva i utisci iz praktične primene direktno utiču na dalji razvoj električnog lakog kamiona.

2018

PRVI ELEKTRIČNI KAMION U SERIJI

FUSO eCanter je uopšte prvi kamion sa potpuno električnim pogonom koji ide u serijsku proizvodnju. U julu se proslavlja pokretanje proizvodne trake u fabrici u portugalskom gradu Tramagalu. U decembru je u Berlinu izvršena predaja prvih 14 vozila u Evropi za četiri velika međunarodna logistička preduzeća DHL, DB Schenker, Rhenus i Dachser.

2017

CANTER SADA SA FABRIČKIM KONSTRUKCIJAMA

Od ovog trenutka FUSO nudi svoje kompaktne lake kamione sa konstrukcijama dostavnog vozila i kipera u različitim varijantama direktno iz fabrike. One, koje je razvio i testirao FUSO, kao koncept celokupnog vozila sinonim su za maksimalni kvalitet.

2016

CANTER E-CELL UTIRE PUT ZA eCANTER

Posle uspešnih testnih vožnji sa prvim klijentima u Portugaliji E-CELL varijanta dolazi i u Nemačku. Grad Stuttgart integriše dvanaest kamiona od 6 tona koji lokalno imaju nultu emisiju u komunalne tokove i jedno dodatno vozilo se primenjuje kod pružaoca usluge slanja paketa Hermes. E-CELL model kao prvi čisto električni laki kamion u međuvremenu već vozi na više od 150.000 kilometara za test voznog parka. Na IAA u Hannoveru iste godine može da se vidi prototip današnjeg eCantera.

2016

POKREĆE SE CANTER E-CELL PILOT PROJEKAT

E-CELL model u Portugaliji nastupa kao mala serija u prvom testu voznog parka. Osam klijenata cele godine sakuplja iskustva sa kamionom od 6 tona sa pogonom na čisto električni akumulator sa konstrukcijom u obliku sanduka i dostavnog vozila. Test treba da determiniše indikacije za domet i praktičnost električnog serijskog kamiona.

2014

CANTER 4X4 I CANTER EcoHybrid U EVROPI

Kao novine u portfoliju za evropsko tržište od ovog trenutka mogu da se imaju verzija 4×4 sa pogonom na sve točkove i EcoHybrid izvedba na bazi modela TF. Uz rastuću raznovrsnost varijanti kompaktni laki kamion sve više i više ispunjava sve zahteve klijenta.

2012

DUONIC® JE SVETSKI NOVITET U DIVIZIJI LAKIH KAMIONA

Uz TF na tržište dolazi sledeća generacija. Tehnologija i vizuelni identitet su kompletno prerađeni. Između ostalog, nov je okvir apsolutno jednostavan za konstrukciju, po kome je Canter danas poznat. Osim toga FUSO ga odmah nudi sa DUONIC® prenosnikom koji je realizovan u vlastitom razvoju. Na taj način kao prvi laki kamion širom sveta raspolaže automatizovanim prenosnikom sa dvostrukom spojnicom.

2011

FUSO PREZENTUJE CANTER E-CELL

Na međunarodnom sajmu namenskih vozila IAA u Hannoveru FUSO izlaže prvo konceptualno vozilo Cantera sa pogonom na čisto električni akumulator. Canter E-CELL se stara za senzaciju, jer je tehnološki potpuno funkcionalan i spreman za vožnju.

2010

BlueTEC® PRVI PUT U NOVOJ GENERACIJI MOTORA

TD dobija nadogradnju motora u skladu sa najnovijim EEV standardima i svi modeli od sada ispunjavaju normu EURO V. Varijanta od 175 KS je sada opremljena BlueTec®-tehnologijom koju je razvio Daimler.

2009

U POTPUNOSTI NOVA SERIJA ZA EVROPU

Sa modelom TD laki kamion konačno stiže na evropsko tržište. U potpunosti ima novu koncepciju i donosi značajna poboljšanja po pitanju pouzdanosti, funkcionalnosti, ekonomičnosti, varijabilnosti i pre svega u tački bezbednosti i komfora. Ponuda prostora u kabini je sada toliko velika kao ona kod nekadašnjeg sprintera. Postoji novi pretinac za odlaganje iznad vetrobranskog zaštitnog stakla i poluga ručnog menjača po prvi put se nalazi na instrument tabli. Novina u ovoj klasi je slobodan prolaz.

2005

FUSO U KOMPANIJI MERCEDES-BENZ

Pošto je kompanija Daimler-Chrysler preuzela udeo, FUSO po prvi put dobija centralnu nemačku prodajnu organizaciju sa sedištem u Stuttgartu. Pod nazivom Canter TB, FE7 i FE8 modeli su prvi laki kamioni marke, koje klijenti mogu odmah da kupe kod izabranih Mercedes-Benz trgovaca.

2002

NOVI IZGLED I EURO III MOTORI

Kao rezultat negovanja modela pokreće se FE7 serija. Sveobuhvatne izmene dizajna, na primer na rashladnoj rešetki i na glavnim svetlima, daju joj svež izgled. Osim toga dobija novu generaciju motora koja u Evropi ispunjava važeću normu za izduvne gasove EURO III. Uz to je od sada ABS serijski kod većine modela.

2001

FUSO POKAZUJE PRVI CANTER EcoHybrid

Prezentacija prvog EcoHybid konceptualnog vozila već u ovom ranom trenutku obeležava početak izvanredne i pionirske kompetencije za istraživanje i razvoj u oblasti alternativnih pogona.

1995

TRI DECENIJE CANTERA

Tačno na 30. jubilej sledi šesta generacija lakog kamiona. Novi FE5 modeli odlikuju se aerodinamički optimizovanim kabinama talasastih linija. Uz pomoć visokoučinkovitih motora kao što je novorazvijeni usisni motor jačine od 140 KS sa direktnim ubrizgavanjem Canter sada nudi zapreminski najjači pogon u svojoj klasi vozila.

1993

TRI DIJAMANTA KAO ZNAK MARKE

Pod motom “Today’s new Canter, loaded for the future” Mitsubishi FUSO je predstavio modele FE3 i FE4. Ta sledeća generacija dobija sveukupno obnovljeni i moderan koncept dizajna. Po prvi put tri crvena Mitsubishi dijamanta ukrašavaju prednji deo vozila.

1985

PRVI CANTER „MADE IN EUROPE“

FUSO Canter za evropsko tržište se od sada proizvodi u Portugaliji. Od 1. februara sa FE1 sa proizvodne trake u centralno evropskoj fabrici u Tramagalu izlazi prvo vozilo.

1980

CANTER I DALJE NA KURSU USPEHA

Kasnih 70-tih godina udeo tržišta u Japanu raste za više od 20 procenata. Ovaj veliki uspeh upućuje na uvođenje FE1 i FE2 serija modela u oktobru 1978. godine. Sada pored uzanih vozila postoji i široka varijanta sa dve i tri tone korisnog opterećenja. Malo kasnije spisak opreme dopunjuje još komforan servo upravljač.

1978

RAZNOVRSTNOST VARIJANTI CANTERA RASTE

T200 serija dobija sveobuhvatne izmene na svim važnim komponentama. Na prvi pogled prepoznatljiv je prerađeni prednji deo kabine. Već tada kompaktni laki kamion može da se služi izvesnom raznovrsnošću varijanti, naime postoji T200 sa različitim međuosovinskim razmacima i visinama dostavnog vozila, a sada isto tako varijanta sa tri tone korisnog opterećenja.

1973

CANTER DOBIJA VIŠE DINAMIKE

Na tržište dolazi potpuno nova serija modela, serija T90. Nije promenjen samo izgled, nego se čak ispod kabine nešto uradilo: svi modeli su sada opremljeni dinamičnim i snažnim motorima (dizel od 75 KS ili benzinski od 90 i 95 KS). Na taj način Canter postiže najbolje vrednosti ubrzanja i brzine u svojoj klasi. Što su kupci očigledno veoma dobro prihvatili – udeo na tržištu u Japanu se u narednoj godini naglo udvostručio.

1968

MITSUBISHI PREDSTAVLJA PRVI LAKI KAMION

Sa T720 kompanija Mitsubishi Nippon Heavy Industries Ltd. prezentuje svoj prvi laki kamion. Kompaktni kamion sa kabinom iznad motora od dve tone važi kao prvobitna verzija FUSO Cantera. Postoji sa više varijanti konstrukcije i kako sa jakim Otto motorom od 90 KS tako i sa dizel motorom od 68 KS. Svoje ime je, Canter je pojam za lagani galop, dobio kako bi karakter vozila asocirao na agilnost i istrajnost konja.

1963